Početna>Naslovi>511 i 512 idu privatnicima
GSP autobusi
Naslovi Sremčica Vesti

511 i 512 idu privatnicima

Skupština grada odlučila je da se linije gradskog prevoza na “potezu 500” povere privatnim prevoznicima, kroz projekat javno-privatnog partnerstva (JPP).

Reč je o linijama za Sremčicu, Umku, Rušanj, odnosno čitav “potez 500” – 503, 504, 511, 512, 521, 531, 532, 533, 534, 551, 552 i 553, kao i linijama 91 i 92, a predviđeno je da privatnici javni prevoz na tim linijama obavljaju u narednih deset godina.

Zainteresovana firma, ili što je realnije očekivati grupa njih, moraće da obezbedi minimum 55 vozila i to 35 solo i 20 duplih, odnosno zglobnih autbousa. Oni će opsluživati ukupno 14 linija i to: 503, 504, udarnu 511, 512, 521, 531, 532, 533, 534, 551, 552, 553, ali i 91 i 92.

Kako stoji u konkursnoj dokumentaciji, ugovor će biti potpisan na deset godina, a vredan je 11,32 milijarde dinara, ili oko 93,5 miliona evra. Uz napomenu da neće stupiti na snagu pre 1. oktobra ove godine.

Zainteresovane firme moraju da ispune uslove i da u svojim vozilima imaju video-nadzor, klime, bežični internet, uređaj za brojanje putnika…

U Sekretarijatu za javni prevoz najavili su ranije da je grad doneo odluku da je neophodno da se pokrene javno- privatno partnerstvo za određeni broj linija na “potezu 500”, kako bi se prevoz putnika na tim linijama poverio privatnom sektoru.

Kako se navodi u obrazloženju odluke, neophodno je pokrenuti partnerstvo kako bi se u narednom periodu zadržao i unapredio kvalitet prevoza putnika.

Na projekat javno-privatnog partnerstva za javni prevoz na “potezu 500” dato je pozitivno mišljenje vladine Komisije za javno-privatno partnerstvo.

Odbornik DS Zoran Alimpić rekao je da je to treća ili četvrta takva odluka, te da smatra da se “polako kapaciteti GSP-a umanjuju” i da sve više privatnika preuzma linije, kao i da je pitanje da li je to strateško opredeljenje grada i da se postepeno pređe na privatne prevoznike i koliko u svemu tome učestvuje rukovodstvo GSP-a.

Obrazlažući odluku i odgovarajući Alimpiću, v.d. gradskog sektretara za javni prevoz Uglješa Mitrović rekao je da grad bez GSP-a ne može da funkcioniše i da to preduzeće ima najviše posla, ali da trenutno GSP nema kapacitet za te linije.

Grad nema nameru da uništi GSP, niti da ga proda, tom preduzeću mora da se pomogne, jer ima strašno star fond vozila”, rekao je Mitrović. On je naznačio da se JPP pokazalo kao dobro rešenje u prevozu, a suština je da se GSP rastereti, da ga sačuvamo dok ne stane na noge. Mitrović je dodao da se i od privatnih prevoznika očekuje da imaju klima-uređaje, brojače putnika, što i dobijaju, a što utiče da se poveća kvalitet javnog prevoza.

potez 500

GSP “Beograd” tako će trajno smanjiti broj vozila na ulicama, jer prema obrazloženju odluke, on nije u mogućnosti da ubuduće zadovolji potrebe na tim linijama.

– Kako trenutno u gradu Beogradu JKP GSP “Beograd” ne može svojim prevoznim kapacitetima da zadovolji potrebe za prevozom putnika na teritoriji grada na linijama na kojima im je poveren prevoz, Grad je doneo odluku da je neophodno pokrenuti postupak realizacije javno-privatnog partnerstva – navodi se u dokumentu koji bi trebalo da usvoji Skupština grada.

Predlog ovog projekta dobio je i zeleno svetlo Komisije za javno-privatno partnerstvo Vlade Srbije.

Ono što zbunjuje je činjenica da je Grad pripremao slično partnerstvo za surčinske linije (“potez 600”) i da je nakon što je već doneo odluku o dodeli ugovora usledila iznenadna odluka o obustavi postupka. Tada se, međutim, u obrazloženju našlo potpuno drugačije viđenje kapaciteta GSP-a za koji su nadležni u gradu verovali da će moći da nadomesti potrebnih 64 vozila. Ono što je tada navedeno kao razlog bila je kupovina 30 solo autobusa (koji su već na ulicama) i 30 zglobnih, koji se očekuju od septembra. Međutim, iako ugovor o partnerstvu nije potpisan, privatni prevoznik nastavio je da vozi na surčinskim linijama i već više od pet meseci GSP nije preuzeo nijednu od njih.

“Lasta” i “Strela” voze u predgrađe

Od početka ove godine na prigradskim linijama u zonama 3 i 4 počela je primena javno-privatnog partnerstva, a na tenderu je pobedila “Lasta” sa obrenovačkom i ubskom “Strelom”, kao i svojom ćerkom firmom “Lastra”.

Leave a Reply