Početna>Vesti>Pruga u Železniku bez rampe i svetlosne signalizacije
Pruga na putu Sremčica Železnik
Vesti

Pruga u Železniku bez rampe i svetlosne signalizacije

Pruga na putu Sremčica – Železnik u ulici Stevana Filipovića skoro mesec dana je bez rampe i svetlosne signalizacije zbog krađe kolosečnih prigušnica. Žitelji ova dva naselja upozoravaju da tim pravcem svakodnevno prolazi desetak hiljada ljudi i apeluju na nadležne da kvar bude hitno otklonjen.

– Prema rečima žitelja Železnika čije se kuće kraj pruge, mašinovođe koje znaju za ovaj problem pre pružnog prelaza usporavaju kompoziciju i daju zvučne signale upozorenja, ali ima i onih koji tuda prolaze brzinom koja ne bi ostavila mogućnost manevrisanja vozačima koji bi se u tom trenutku zatekli na šinama – kaže Siniša Kadić, sekretar Udruženja za unapređenje Sremčice.

Preko pružnog prelaza u Ulici Stevana Filipovića prolaze četiri autobuske linije – 511, 512, 521, kao i đački autobus u toku školske godine.

– „Železnice” bi mogle da na ovom pružnom prelazu angažuju radnika koji bi zastavicom upozoravao vozače da se približava voz – predlaže Kadić.

U „Železnicama Srbije” ističu da se prelaz na putu Sremčica–Železnik u ovom trenutku smatra nebezbednim, ali tvrde da to ne znači da su vozači i pešaci ugroženi.

– Mi imamo utvrđene procedure koje garantuju bezbednost na pruzi, ali time mere ne podrazumevaju angažovanje dodatnog ljudstva u ovakvim situacijama. Sve mašinovođe su pismeno upoznate da rampa i svetlosna signalizacija na tom prelazu ne rade i imaju naredbe kako da u ovoj ali i u sličnim situacijama postupaju. To znači da mašinovođa ispred putnog prelaza koji ne radi daje signal – dugačak zvuk sirenom, zatim zaustavi voz ispred prelaza da bi se uverio da nema vozila ili pešaka, a onda minimalnom brzinom (najčešće 5–10 kilometara na sat) nastavlja vožnju, sve dok ne pređe putni prelaz – objašnjava Nenad Stanisavljević, direktor Medija centra „Železnica Srbije”.

Pruga redovno na meti lopova

U protekloj godini sa pružnog prelaza na putu Sremčica–Železnik nekoliko puta pokradena je doslovno sva oprema potrebna za normalan rad, a pohare su se dešavale i neposredno nakon obavljenih popravki.

– Šteta na signalno-sigurnosnim uređajima samo na ovom mestu meri se milionima dinara. „Železnice Srbije” nastojaće da navedeni putni prelaz što pre osposobe, ali to prvenstveno zavisi od obezbeđivanja novca – kaže Stanisavljević.

Leave a Reply